GENERO Solutions

Блог

Miniwood

дата: 06.04.2010 автор: genero

Признаваме си, че сме фенове на партизанския маркетинг. Всъщност вероятно вече го знаеш или поне подозираш, след като последните постове са посветени на герила.

Понеже тръгнахме да си признаваме, ще ти кажем, че сме фенове и на MINI. Оказа се, че и те обичат партизанския маркетинг, който играе важна роля в комуникациите на MINI. Това е и причината появата на MINI Countryman да бъде придружена с нестандартни и атрактивни кампании, които са специално създадени, за да допаднат на съвременнита таргет група на марката.

Преди обаче да грабнеш инструментите и да направиш собствен MINIWOOD на Витоша например, ще ти разкрием една малка тайна – това всъщност е макет. Реалното изображение с размери 30 х 192 метра е създадено с помоща на няколко прожектора с мощност от 28 000W, които осветяват площ от над 5 760 кв.м.

Освен впечатляващата светлинна проекция, от MINI окупираха Женева с MINIWOOD звезди по тротоарите в центъра на града и постери с надпис “MINI Countryman. GETAWAY”.

miniwood

Очакваме още свежи попадения в посока комуникации от страна на MINI, така че като верни фенове ще продължим да следим марката.

Категории: Блог

Понеделнишки

дата: 15.03.2010 автор: genero

Понеделниците са нещо хубаво, но ако имаше как да ги присъединим към един по-дълъг уикенд щяха да са направо чудесни. На този етап обаче това е по-скоро в рамките на добрите пожелания и мечтите.

Затова решихме да направим нещо за себе си, като се избавим от ефекта "зомби пред монитора". Решение се оказаха няколко забавни рекламни клипа. Споделяме с теб фаворита за днес - Eyebrow Dance на Cadbury, който успя да ни спаси от необичайно еднотипните задачи.

Всъщност този клип е част от миналогодишната им рекламна кампания. Базиран e на вирусен маркетинг и заслужено се нарежда сред добрите примери в тази област.

Категории: Блог

Голяма идея = малък бюджет?

дата: 08.02.2010 автор: genero

Хората променят своите нагласи и поведение като това налага използването на по-дълбоки и интегрирани комуникации. Все по-трудно става привличането на тяхното внимание, а за активизирането им трябва да разчитаме на насочени маркетингови усилия и интелигентни решения.

Именно това ни води към използването на разнообразни алтернативи в комбинация с добре познатите ни канали за комуникация по нетрадиционен начин. Всъщност нестандартните решения, които съумяват да привлекат вниманието на претоварения с рекламни послания потребител и да го накарат да сподели за видяното, стоят в основата на партизанския маркетинг (guerilla marketing).

Голяма идея + Малък бюджет = Партизански маркетинг

Това наглед просто уравнение сякаш много точно описва основата на партизанския маркетинг, който в условията на криза звучи като подходящо решение стига да имаш смелост. Да, смелост, защото герила (guerilla) е символ на провокацията и различното – на всичко онова, което би могло да те развълнува, подразни; да те накара да реагираш, замислиш и разкажеш за видяното от теб.

Нестандартна, но ефективна идея при добра реализация. С приемлива цена за възвръщаемостта, която може да донесе. Всъщност това е голямата идея – оригиналност и ефективност.

Малко история

Самият термин партизански маркетинг се появява през далечната 1984 година, когато Джей Конрад Левинсън издава книга със същото заглавие Guerilla Marketing. Съдържанието й провокира малкия и среден бизнес да търси различни възможности за маркетинг като използва герила похватите, позволяващи реализирането на стратегиите без наличието на висок бюджет. Партизанският маркетинг често пъти бива представян като маркетинг от ново поколение, при който елементите на маркетинг микса – цена, пласмент, продукт и промоция, е заменят с: време, енергия, информация и въображение, които водят до печалба.

Постепенно и големите компании започват да го предпочитат, преоткривайки неговите предимства – евтин, опростен, ефективен и позволяващ непосредствен контакт с потребителите. Разбира се, маркетинг специалистите трябва да бъдат внимателни с посланията, които изпращат, защото именно този директен контакт може да изиграе лоша шега на марката. Бащата на партизанския маркетинг споделя, че това e етичен подход, защото си честен докато убеждаваш потенциалния потребител в предимствата на твоя продукт или услуга, отличавайки се от конкурента и комуникирайки лесно с публиката.

Добри примери

За щастие примерите, на които си заслужава да се обърне внимание нарастват и са все така разнообразни. Това оставя впечатлението, че герила вече не е толкова авангардно решение, а напротив, постепенно се превръща в предпочитана алтернатива. Ето няколко примера, които избрахме за вас:

1.
guerilla-frontline

2.
guerilla-kidssafety

3.
guerilla-sofanivea

4.
guerilla-forests

5.
guerilla-leica

6.
guerilla-lego

Категории: Блог

Партизански свежо

дата: 15.01.2010 автор: genero

Въпреки че листът ни със задачи тази седмица поддържа забележително високо ниво на натовареност, решихме да отделим малко време, за да ти покажем това:

Попаднахме почти случайно на този свеж пример за въздействаща реклама и партизански маркетинг (guerilla marketing) докато търсехме вариант за реализирането на наша концепция. Всъщност този тип маркетинг е колкото любим за нас, толкова и актуален в момента предвид реализирането на идеи с минимални средства в бюджета.

Очаквай скоро още по темата за партизанския маркетинг.

Категории: Блог

Готов е. Надяваме се, ти също.

дата: 06.01.2010 автор: genero

Радваме се, че си тук!
Бъди наш специален гост в новото кътче на Genero.

Разполагай се удобно и очаквай провокации, зад които стоят ум и въображение. Ще ти разказваме за интересни и впечатляващи попадения от света на маркетинга и рекламата. Новото ще ни води, но няма да забравяме и доброто старо.

Ще споделяме с теб, за да те вдъхновим и направим част от магията на онова, с което се занимаваме. Да ти дадем повод за размисъл, и да те поканим на среща когато си готов да предизвикаш нашата креативност и изпиташ рационалността ни.

Проверявай често и знай, че си добре дошъл.
Усмихвай се още по-често и знай, че си заслужава.

Genero

П.П. Покани и приятели ;)

Категории: Блог